مطالعه تأثیر دفاتر پیشخوان در رضایتمندی روستائیان استان سمنان

اهداف ای سی تی چیست؟

ارائه خدمات ارتباطی و اطلاعاتی به صورت یکپارچه و مجتمع به روستاییان

  • افزایش ضریب نفوذ تلفن ثابت در روستاها و دسترسی خانوارهای روستایی به تلفن ثابت
  • ایجاد بستری برای ایجاد وتوسعه خدمات دولت الکترونیکی به صورت پیشخوان دولت در روستا
  • افزایش دسترسی روستاییان به شبکه جهانی اینترنت
  • ارائه فضا و امکانات ارتباطی و اطلاعاتی مورد نیاز به سایر نهادها و سازمان‌های فعال در روستا

این پروژه  روستاهای استان سمنانرا تحت پوشش قرار داده می باشد.انتخاب بر اساس تراکم جمعیت و وجود سیستم های انتقال مناسب صورت گرفته.  مسئولیت اجرای طرح  در هر استان بر عهده شرکت مخابرات استان می باشد.استانداری هراستان با اعمال نظر  شرکت مخابرات ،پست وپست بانک  هر استان ضمن برگزاری مناقصات نسبت به تامین تجهیزات و ایجاد امکان  انتقال اطلاعات با انتشار آگهی نسبت به انتخاب یک کارگزار از بخش خصوصی یا تعاونی جهت تصدی و اداره دفاتر هر استان اقدام نموده و نظارت بر ارائه خدمات را بر عهده دارد.

خدمات ارتباطی ، پستی ، پست بانک و فناوری اطلاعات مانند خدمات دفاتر روستایی می باشد که ارائه تمامی خدمات تلفنی راه دور و بین المللی  وتلفن همراه همچنین ارائه کلیه خدمات پستی رایج و نمابرو خدمات تجارت الکترونیک مانند وظایف این دفاتر می باشد.علاوه بر  آن  قبول و پرداخت حوالجات –دریافت و پرداخت  قبوض آب – برق – تلفن  و نظائر آنها، افتتاح و  عملیات سپرده  قرض الحسنه  و سرمایه گذاری کوتاه مدت دریافت و پرداخت وجوه به نمایندگی از طر ف دستگاههای دولتی وسازمانها را نیز از دیگر وظایف این دفاتر می توان بر شمرد.(باقری و بختیاری؛1387؛2)

خدمات اینترنتی مانند پست الکترونیک  بهره گیری از سایت های اطلاع رسانی مانند نتایج آزمونها وکشاورزی وغیره باراندازی (download) کتب و مقالات و محصولات الکترونیکی تایپ وتکمیل فرمهای روی خط مشتریان چاپ لیزری و اسکن کردن مدارک  خدمات اینترنتی برای خرید و فروش الکترونیکی نیز از خدمات فناوری اطلاعات این دفاتر می باشد .

گرچه ضریب نفوذ فناوری اطلاعات و ارتباطات در روستاهای استان سمنان بسیار پایین می باشد، لیکن توسعه این فناوری می‌تواند در اندک زمانی تاثیرات قابل توجهی به همراه داشته باشد. تاثیرات همه جانبه این طرح از نظر اجتماعی ،اقتصادی ،سیاسی و فرهنگی چشمگیر می باشد . به ویژه آنکه بر اساس ماده 40 برنامه پنج ساله چهارم نیز لزوم بکار گیری فن آوری اطلاعات و ارتباطات در روستا ها و ارایه خدمات متنوع با هدف ارتقای مهارت روستاییان و تمهید فرصت های شغلی مورد تاکید قرار گرفته می باشد .(هادی سارلی؛1382؛1)

سوالات یا اهداف پایان نامه :

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

– شناسایی نقاط ضعف و قوت دفاتر پیشخوان روستایی استان سمنان در جهت ارائه خدمات

2- شناسایی نقاط ضعف و قوت کارگزاران دفاتر و تأثیر آنها بر خدمات ارائه توسط دفاتر

3- شناسایی اندازه بهره گیری روستاییان از خدمات دفاتر ICT روستایی.

4- شناسایی راه‏کارهای افزایش توسعه یکپارچه و فرهنگ جامعه روستایی از طریق دفاتر دفاتر ICT روستایی

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : مطالعه تأثیر دفاتر پیشخوان در رضایتمندی روستائیان استان سمنانبا فرمت ورد